Eerstvolgende workshop:
16 December 2017
Nog maar enkele plaatsen beschikbaar
Experiment design

Zet in twee dagen een experiment op en test of er vraag is naar uw product of dienst.

De aanname dat jouw product waardevol is kan je een hoop geld kosten. Wat nou als je het mis hebt? Met ons experiment hangt het slagen van jouw product niet meer af van een ‘gokje wagen’ maar werkelijk van koopgedrag van echte mensen.

Lees meer
Voorbeeld experiment
Dit zou een landing page van jouw experiment kunnen zijn

Het experiment

Is je doelgroep echt geïnteresseerd in je product en hoe kom je hier zo snel mogelijk achter? Het in het leven roepen van een product of dienst is een kostbare en tijdrovende bezigheid. Het experiment helpt je om in twee dagen waardevolle feedback te krijgen van je gebruikers.

Hoe zetten wij samen het experiment op:

  • Het uitwerken van je product pitch met het experience canvas
  • Het schrijven van teksten en het zoeken van bijpassend visueel ondersteunend materiaal
  • Het ontwerpen en bouwen van je landingspage
  • Het opzetten van analytics voor het analyseren van het gedrag van je bezoekers
  • Verkeer generen naar je landingspage met behulp van advertenties op Facebook, Google of LinkedIN

Voor wie is deze workshop?

Je zit in de beginfase van de ontwikkeling van je product of dienst, maar vraagt je af of er echt behoefte aan is? Ken je de gebruikers en zijn ze echt bereid om hun gegevens achter te laten, of misschien zelfs je product aan te schaffen?

Het maakt niet uit of jij een ondernemer bent, in een corporate werkt of gewoon vanmorgen bent opgestaan met een goed idee.

Deze workshop is voor iedereen die wilt weten of hun product een succes gaat worden.

Experiment sticky notes

Alle voordelen op een rij

De Experiment Design Workshop is bedoeld om jou te laten zien dat je binnen een paar uur een test op kan zetten.

Je leert een professionele product pagina te ontwerpen in een korte tijd en na de workshop heb je directe feedback van je gebruikers.

Icon

Je doet het zelf

In deze workshop leer jij de skills en bieden wij ondersteuning waar het nodig is. Op deze manier kun jij na de workshop binnen no time zelf een test opzetten.

Icon

Snel resultaat

Binnen twee dagen heb jij antwoord op je belangrijkste vragen. Na een halve dag heb jij zelf al een webpagina voor jouw product.

Icon

Echte data

Je gaat niet uit van aannames maar verzamelt data van echte gebruikers. Ontdek interessegebieden, demografische gegevens en krijg zelfs inzicht in hun koopbereidheid.

Je doelgroep beter leren kennen?

Online marketing

In deze twee dagen onderzoeken we of je business propositie een kans van slagen heeft. Dit doen we door:

  • Een landing page te ontwerpen die je doelgroep aanspreekt.
  • Inrichten van analytics om echt data te verzamelen.
  • Een Facebook advertentie te ontwerpen waarin we je propositie promoten en traffic generen.
  • Een A/B splittest op te zetten om je verschillende aannames te toetsen.
Experiments Marketing

Leren analyseren van data

Door een landing page te combineren met Google Analytics verzamel je data van de doelgroep: wie zijn ze en hoe doorlopen ze de website.

Je leert de data begrijpen en hier zinvolle conclusies uit te trekken.

De juiste pagina voor jouw gebruiker

De juiste pagina voor jouw gebruiker Na het definiëren van jouw doelgroep zetten we samen jouw idee om naar een digitaal product: een landing page.

Met onze hulp schrijf je een tekst die de aandacht trekt, gebruik je een kleurencombinatie die opvalt en kies je afbeeldingen die je product of dienst direct verkoopt. Dit allemaal met jouw doelgroep in gedachte.

Visual Builder

Hoe zien deze twee dagen eruit?

Dag 1

9:00 - 9:30
Introductie
Introductie van het Appseven team en uitleg over het verloop van de dag.
9:30 - 12:00
Landing page design
Ontwerp een landing page voor jouw product of service.
12:00 - 13:00
Lunch Break
Even ontspannen en opladen.
13:00 - 15:00
Analytics instellen
Activeer Google Analytics om de resultaten te kunnen analyseren.
15:00 - 17:00
Facebook Advertising
Zet een Facebook Advertentie op om traffic te genereren.

Dag 2

9:00 - 9:15
Introductie
Recap van dag 1 en uitleg over het verloop van de dag.
9:15 - 12:00
Reflectie op business propositie
Analyseren van bereik advertentie en conversie op landingspage
12:00 - 13:00
Lunch Break
Even ontspannen en opladen.
13:00 - 14:00
Validation Board
Introductie in het gebruik van het validation board.
14:00 - 16:00
A / B splittesting
Voer een A/B split test uit om variaties van de landingpage te vergelijken.

Wat je krijgt

Icon

Landing page

Een webpagina ontworpen om jouw product idee te promoten en te verkopen. Hiermee trek je de aandacht van de doelgroep en zet je ze aan tot actie.

Icon

Validatie methode

Onder begeleiding van professionals leer je een product validatie methode. Hiermee kickstart je elk goed idee, product of dienst.

Icon

Hand-out

Stap voor stap gedetailleerde uitleg van alle onderdelen in de workshop. Zo kun je na onze workshop het experiment volledig zelf herhalen.